Chios Greece: Нашият 5 -дневен пътеводител

Chios Greece е вероятно най -завладяващият остров, на който сме били, със сигурност в Гърция. Всички сме чували за популярните пътешественици на Крит, Санторини, Миконос и Корфу, но какво да кажем за Чиос? Със средновековните села, отделна култура, приветстващи местните жители, изискани плажове (един от най -добрите плажове в Гърция, които видяхме) и конвенционалната храна и продукти, какво да не обичаме?!

Не е ли това, което ние като пътешественици търсим, когато тръгваме да видим света?

Островът, за който всички изглеждаше забравиха, беше наш, за да проучим пет дни и в момента, в който пристигнахме, разбрахме, че можем да останем много по -дълго.

Тъй като някои отрицателни новини се разпространяват както на местно, така и в международен план, бяхме идентифицирани да разкрием истината за този вълшебен остров Мастик.

(Не пропускайте видеото в края!)

Вероятно сте чували за бежанската криза в Европа? Чиос Гърция се намира само на 7 километра от Турция (първа спирка за бежанци от Сирия и още по-голям техните семейства.

В началото беше изключително завладяващо местните власти да се справят с притока на посетители, пристигащи на брега и никой наистина не беше сигурен как да се справи с него. Както можете да си представите, бежанците бяха гладни и се нуждаеха от подслон.

Милостиво жителите на Чиос Гърция предоставиха храна, вода, подслон и пари, за да завършат непознати! Наскоро правителството предложи на бежанците с парични карти, което им позволява да купуват храна и всякакви други стоки, от които може да се нуждаят, докато са заседнали в крайници.

Никой не знае дали тези хора ще бъдат изпратени обратно в родината си, в Турция или дори повече на запад в Европа. Сърдечно е да се знае, че семействата все още живеят в палатки и нямат дом. Да се ​​добави към това сърцебиене е фактът, че новината направи тази ситуация да звучи опасно, като не позволява на туристите да гостуват.

Бежанците пристигат с лодка през хилядите през последните няколко години
Как срещането на среща с бежанец се счита за вредно, е извън мен.

Бежанската ситуация в Европа е предизвикателна – местните жители не знаят какво да завършат с чужденците, а бежанците са останали в какво да отидат. Всички, с които разговаряхме на остров Хиос, бяха съпричастни към бежанците и имаха много оптимистичен поглед върху бъдещето за туризъм на острова. Всъщност има много повече резервации за настаняване и пътувания това лято, отколкото през предходната година.

Устойчивото отношение на хората, които живеят тук, както местните „чиота“, така и гърците от други острови беше изумително. Въз основа на нашия (много положителен) опит от първа ръка, ние вярваме, че отделният остров на Хиос е безопасен за туристите и би било срамно да пропуснем тази невероятна дестинация, базирана на изселени и обезсърчени хора.

Отивам.

Остров Хиос е място, което не бива да пропускате и е едно от най -добрите места за разглеждане в Гърция.

Прескачайки в нашата кола под наем, ние минахме покрай зрелищните каменни сгради и оградената зона на Кампос, село, където елитът от Генуезския период (1304–1566) е живял в имения, които и до днес стоят.

Веднага открихме разликата в архитектурата от Чиос Гърция в сравнение с йонийските острови, където пътувахме преди. Островите Закинтос, Кефалония и Корфу бяха под насоки за венециански за по -голямата част от историята си, докато остров Чиос попаднаха на византийците, генуезите и османците.

Зашеметяващата зона на Кампос на Хиос
Въпреки че Чиос е петият по големина остров в Гърция, тъй като пътувахме в извън сезона, имахме пътищата практически към себе си. Преминавайки към югоизточния край на острова, пристигнахме в залива Emporios, който ще бъде нашата студийна къща за следващите четири нощи. Нашият балкон пренебрегна големия споделен басейн и подвижните зелени хълмове, покрити с храсти.

Балкони гледки в хотел Emporios Bay!
Апартамент на студио Emporios Bay, в комплект с модерна баня, печка, хладилник и закуска сутрин

Без замърсяване на шума, различно от това на бракуването на птици, това място беше изключително спокойно.

☞ Вижте също: Нещата, които трябва да направите в Zakynthos

Семейната къща беше удобна, чиста и на изключително място. Бяхме на крачки от морето и пристанището на стъкло-калма и 5-минутна разходка ни доведе до вулканичния плаж Mavra Volia, голям залив с черни камъни и перфектно чиста вода. Пътека, водеща от този залив, ни доведе до съседния плаж Emporios Mavros Gialos.

Вечерно стророLL към Emporios Mavros Gialos Beach
Къщата ни беше само на няколко минути пеша от два от най -хубавите плажове на острова!

Вижте също: Върховният водач за пътуване в Гърция и Гръцките острови

Само с няколко дни да разгледаме Чиос, ние се отказахме от чантите си и се отправихме към изключителния музей на Мастик, за да се срещнем с Рула от мастикултурата, за да научим за завладяващата мастиха (мастична) култура на острова, нещо, за което никога не бяхме чували преди да отидем, за да отидем преди да отидем, за да отидем преди да отидем, за да отидем преди да отидем, преди да отидем, преди да отидем, преди да отидем, преди да отидем, преди да отидем, преди да отидем, преди да отидем преди да отидем до Чиос Гърция.

Мастическите дървета растат по целия свят, но сокът, който е толкова важен, се произвежда само от дърветата на този конкретен остров … и само тези, които растат в южната половина на остров Чиос!

Рула от мастикултурата ни учи за мастично производство

Смолата или „сълзите“, както обикновено се споменават, са част от историята на Хиос от векове. Всъщност това дърво беше причината за многобройните чуждестранни опити за завладяване на Хиос, което в крайна сметка доведе до укрепването на многобройни селата на острова.

☞ Вижте също: Нещата, които трябва да направите в Corfu

Когато кората на дървото е нарязана с помощта на специален инструмент, SAP изтъква и се втвърдява. След като се събере цялата смола (включително парчета кора, мръсотия, камъни, листа и т.н.) започва трудният процес на пресяване, съхраняване, измиване, сушене и почистване на сока. Всичко това се прави от жени, на ръка.

Дисплей за мастично производство в музея на мастилата

Тъй като почистването на смолата е толкова скучна работа, жените от остров Чиос излязоха с фантастична идея, за да я направят много повече от социалното събиране, в комплект с клюки и вино.

Освен че има копнеж вкус и е популярен продукт за дъвка, Mastic има изключителни ползи за здравето. Доказано е, че работи като противовъзпалителен и антибактериален продукт. Плюс това, мастирът е естествен лек за болки в стомаха и язви. Ако искате по -бели зъби или да избягвате кухини, дъвчете малко мастика! Тези неща са магия.

☞ Вижте също: Времето в Гърция – Кога е най -доброто време за посещение?

Рула ни научи всичко за Мастик и как се развиват културата, архитектурата и пейзажа на Хиос. Тя дори ни покани за някои коктейли, направени с, познахте, мастически алкохол.

Коктейл бар Oz се намира в град Хиос. Слизайки от улицата само за пешеходци, влязохме във фънки бар, в комплект с енергичен персонал и „лаборатория“ за създаване на напитка, която да отговаря на нашите вкусове.

Вкусен коктейл в Oz Bar! Направен с, разбира се, мастически алкохол

Излишно е да казвам, че беше забавна вечер. След като питие, приготвена с ром, и питие, приготвена с мастична алкохол, честно мога да кажа, че предпочитам местния вкус.

От музея на Мастик и мастическия алкохол продължихме да проверим мастичните средновековни села Места, Пири и Олимпой, които всички произлизат от производството на мастични продукти (виж всичко на този остров се върти около дървото на мастика!).

☞ Вижте също: Lesvos Гърция – нашият 5 -дневен пътеводител

Тъй като „сълзите“ са били толкова важни и се използват предимно от богатите, укрепени села са построени през 14 век, за да се защити този продукт от арабските пирати.

Харесва тази статия? Прикрепете го!

Някои села имаха подземни тунели и всички те имаха тесни, объркващи алеи с мъртви. Местните жители живееха на второто ниво на домовете си, а добивът им живееше на дъното. Повдигнатите на второ ниво им даде по -добра гледна точка над нападателите и път за бягство до съседните покриви, ако е необходимо.

☞ Вижте също: Кефалония Гърция: Нашият 5 -дневен пътеводител за пътуване

Първо в нашия ден на изследване на селото бяха PYRGI със своите бели и черни геометрични дизайни „Xysta“, които са издълбани в сградите на ръка. Платрите бяха толкова тесни, че съседните балкони практически се докоснаха един до друг над главите ни. Ярки растения Bougainvillea се изкачиха по фасадата на домовете, посягайки към балкона на второ ниво. Каменните тунели предлагаха толкова необходим нюанс, докато се скитахме през това хубаво село.

Ник се разхождаше през живописното село Пири

Приятелските местни жители разговаряха с нас на език, родом от тяхното село (всяко село има свой собствен диалект), а ние отговорихме с английски и усмивки. Отидохме във византийската църква Apostolo, която датира от 13 или 14 век, преди да преминем да проверим две много повече мастични селяниes в района.

Места е може би най-добре запазеното средновековно село в Чиос Гърция и най-популярното за посетителите, тъй като има различни възможности за настаняване. Освен няколко турски туристи, имахме селото към себе си и го харесахме. Една от многобройните радости от извънсезонните пътувания със сигурност!

Жена в село Пири – не говорихме на същия език, но все пак проведохме разговор
Както при Pyrgi, лозите и цветята се изкачваха по каменни стени, докато извисяващата се църква Мегалос Таксиарис доминираше в центъра на селото. Влизайки в религиозната сграда, която е построена през 1868 г., не можехме да повярваме колко е богато украсена. Освен някой, който обхващаше основанията, ние бяхме единствените хора там.

Вътре в зашеметяващата църква Megalos Taksiarhis в Места
Накрая тръгнахме към Олимпой, село с прекрасен ресторант, зашеметяващи сгради и приветстващи местни жители. Селото имаше един вход и всички домове бяха прикрепени, като вратите са обърнати навътре, което означава, че ако гледате на Olympoi отвън, ще видите само какво прилича на крепост.

Сякаш пътуване до Места и Олимпой не беше достатъчно интересно, разбрахме, че всъщност има пътека, свързваща двете села! Походът отнема около час и минава от древни църкви и зрелищни земеделски земи. Това е един от осемте маркирани пешеходни маршрута, налични на остров Чиос.

Коя улица искате да вземете?

Тези три средновековни села бяха едни от най-необичайните места, които някога сме изследвали, но Чиос Гърция щеше да ни зарадва с едно много повече от известните си села-Кампос. Минахме покрай този каменен комплекс, когато за първи път пристигнахме на острова, но сега беше време да влезем в сърцето на него, на две колела.

Триандафилия от кози пътеки (колко идеално е това име?!) Се срещна с нас за деня си на колоездене около красивата зона. Отправяйки се към нашите планински велосипеди, минавахме през земеделските земи, докато цитирахме и пробихме през оранжеви горички. Изследвахме тесни платна, облицовани с храстовидни дървета и ниски каменни стени. Минахме покрай красивите имения и доста площадки, докато научавахме за историята на района от нашия водач.

Колоездно около живописното село Кампос с Триандафилия от кози пътеки
Кампос беше красива зона за колоездене

Точно когато слънцето ставаше прекалено горещо, за да се понесе, пътуването беше завършено и беше време да напълним корема си с храна и невероятно с местна бира. Заедно с Triandafyllia ние си проправихме път към Астракия в Кампос, което беше обстановката на нашия следобеден урок по готвене.

Дори не бяхме вкусили никаква храна или научихме как да готвим всякакви конвенционални ястия, но вече се страхувахме от идеалния локал и фантастичните хора, които ще се присъединят към нас. Ще прекараме следобеда с Елиас и неговия партньор Джоана (които са собственици на уроци по готвене на Хиос), Триандафилия и нейната любима Педро (от кози пътеки), Дора (готвачът) и Мария (преводачът на Дора).

Правене на пълнени лозови листа с Дора
Някои други приятели на Елиас и Джоана се спряха през целия ден, за да поздравят, и целият следобед се почувства, че просто се мотаем в къщата на приятел, вместо да сме на турне.

Научихме за кухнята на остров Хиос от готвача Дора, докато разглеждахме нейната експертно ролка макаронени изделия около стъблото на растението Spartos, за да помогнем за формирането на формата, като същевременно поддържаме дупка в средата на тестото. Elias и Triandafyllia обясняват