Трекинг в Jyrgalan, Kyrgyzstan: Нашият опит с отбелязване на новия път на Keskenkija

, безстрашни пътешественици отиват в Киргизстан с цел да намерят културни преживявания, приключенски дейности и извънредни области-от които има много. Тези, които разбират, пътуват точно тук от години, докато се наслаждават на трудните пейзажи и топло гостоприемство.

Все пак Киргизстан е дестинация, за която малко хора са чували като дестинация за пътуване и още по -малко са проучили. Когато бяхме поканени от USAID – BGI и открийте Киргизстан, за да се върнем към любимия си „Стан“ в региона, скочихме при възможността.

Когато открихме, че ще ходим на туризъм по пътека, която тепърва ще бъде замислена и че ще бъдем тези, които го маркират за бъдещи пътешественици, бяхме в екстаз!

Село Джиргалан е предстоящо горещо място в страната. Тази девствена зона е за тези с приключенски дух и като за пустинята. С опакованите си чанти тръгнахме от Атина към Бишкек и се подготвихме за предстоящото пътуване с нашите приятели, Джарид и Алеша.

? ЗАБЕЛЕЖКА: За всякакви запитвания за Jyrgalan, пътя на контура на Keskenkija или други преживявания и дейности в района, моля, не се колебайте да се свържете с нас с всякакви въпроси. Ще отговорим възможно най -скоро.

Прочетете повече: Трекинг в Киргизстан: Ръководство за Как да се занимава с пътеката Кеския в Джиргалан

Киргизстан, ти си красавица!

Село Джиргалан

Джиргалан беше всичко, на което наистина се надявахме, че ще бъде и още. Само с 1000 жители има изключително приветливо усещане към него. Минахме покрай малки къщи, изработени от дърво, тухла и цимент, и многобройни крави, пилета, коне и овце обикаляха по мръсните пътища. Жените донесоха пране в кофи по улицата, докато човекът хвърли добитъка си от кон.

Имаше едно училище, гробище и джамия. Около селото се търкаляше с екологични хълмове от едната страна и се извисяваха снежни върхове от другата. Това беше подходящо планинско село!

Денят на пране в село Джиргалан
Показахме се в нашата къща за гости, Alakol Eco-Center, който е построен през 2014 г. от EMIL и Gulmira. Преди финансирането и подкрепата, предоставени от проекта USAID – BGI Kyrgyz, село Джиргалан можеше да спи само 15 туристи и всички те трябваше да намерят в тази къща за гости.

Към октомври 2016 г. в Jyrgalan и 64 легла има общо 5 гости! Настаняването се предлага целогодишно.

Еко центъра на Алакол – Нашата юрта е в изключително отзад, кухненската зона е отпред, а снимката е направена от наскоро реновираните стаи
Бяхме посрещнати с усмихнати лица в еко-центъра на Алакол и ни бяха показани в нашата стая, която наскоро беше реновирана и имаше лична баня. След това забелязахме, че на дървена платформа се увеличи юрта. Тъй като четиримата (Jazza, Alesha, Nick & I) като Yurts, попитахме дали можем да спим там вместо това.

Какъв по-добър метод да започнем нашето двуседмично пътуване заедно от това да преспим на ден №1?

Вътрешността на юртата, в която решихме да спим в къщата за гости в Jyrgalan
Как да стигнете до Jyrgalan

На първо място, ако сърфирате на googlemaps.com, всъщност не е мястото, където е така! Те го изписаха jergalan и го поставиха на грешно място. Щракнете върху връзката по -горе или вижте картата по -долу, за да видите истинското местоположение.

Ако сърфирате на maps.me, това е изписано Dzhergalan. Ако сте проверили топографските карти, това е изписано джиргалан. Объркващо, знам.

Село Джиргалан е намерено на около 47 километра североизточно от град Каракол.

За да стигнете до Jyrgalan от Каракол, просто се качвате на Marshrutka (Mini Bus) от основната автогара. Те работят 4 пъти на ден, а цената е около 1 долар на човек. Пътуването отнема приблизително 45 минути. Ако не сте сигурни как точно да хванете автобуса до Jyrgalan, говорете с DMO в Каракол, който се намира до Cafe Fat Cat на 22, улица Гагарин. Те също могат да ви помогнат да организирате всички обиколки в Jyrgalan от този офис.

Планът за преходи

Семейството, персоналът и пътешествениците се задоволиха в района на кръглата кухня и се наслаждаваха на страхотно домашно хранене заедно – храната беше вкусна! Но преди да успеем да преместим тържеството в нашата юрта за някои след вечеря коняк и китара, свирейки от собственика на Emil The Gueshouse, трябваше да имаме удовлетворение от нашия екип за преходи и регионалните водачи, за да планираме пътя си за следващия ден.

Не бяхме единственият екипаж, който планираше приключение от къщата за гости на Емил. Имаше няколко други пътешественици, които също имаха водачи и планове, но Джаза, Алеша, Ник и аз се съобразиха с нашата група ръководства за конете и планински професионалисти до малко място в близост до кухнята. Събиране около топографскияКарта, обсъдихме пътя и плана за пътуването, в което трябваше да се впуснем в спазването на сутринта.

Планът беше да пътуваме до Ечкили Таш, като отнема 4 дни и около 70 километра. Но току -що имахме дума, че все още има четири метра сняг на втория проход, който ще трябва да преминем на около 3200 м. Ако успяхме да го преодолеем, не бяхме сигурни какво би имал 3 -ти проход за нас, а на 3800 м, да влязат в слепи, нямаше да бъде най -умното решение.

Имаше и шанса, че ако вече свалене по време на похода, може да се забием между два високи прохода.

Обсъждане на метеорологичното състояние и създаване на нов план за походи

В рамките на няколко минути разговорите се превърнаха от английски на руски и повече посочиха картата и се консултират с регионалния експерт по планината. Погледнах Ник и прошепнах „Чувствам се тревожен от това“. Беше нощта, преди да се предполага, че се спуснахме на това, което вече ще бъде трудно поход, и сега имаше възможност да бъдем заседнали на планина в снега.

Сякаш четейки съзнанието ми, ръководството за трекинг и Ръководството за конете изоставиха предварителния план, изборът му не беше достатъчно безрисков. Те излязоха с нов път – всъщност точно тогава и там! Говорете за спонтанност.

Азамат (нашият водач за конете) е прекарал целия си живот в планината и тъй като е бил дете, той ловува и проверява върховете около джиргалан. Той разбра за район, който може да доведе до фантастично пътуване – но все още имаше много фактори, за които всички не бяхме сигурни.

Имаше ли мост за преминаване на река Бърд? Точно колко висока беше водата в момента? Беше ли един от проходите, покрити със сняг? Точно колко километра беше този маршрут? Възпитано ли беше след три дни?

Решихме, че ще прекосим тези мостове (както всъщност, така и образно), както и дойдоха.

Прочетете повече: Трекинг до Ала-Кул и Алтин Арашан без водач

Ден 1

(ЗАБЕЛЕЖКА: Всички ние завършихме това пътуване след 3 дни, но след като го направихме, сега е решено да се извърши след 4-5 дни. Щракнете тук, за да видите статията за изпълнение, която обяснява 4 и 4 и 5 -дневни опции.)

Спазването на Morning, за което се събудихме на бръмче в къщата за гости. Всички бяха готови и се подготвиха да тръгнат на различни пътувания из селото. Някои отиваха конски, карайки се до близко езеро, други бяха на пътуване през нощта до водопад, а четиримата с нашите водачи и екипаж тръгнаха към неизвестното.

Всички тръгват на съответните си приключения около Jyrgalan!

Заедно с Begayim (Trekking Guide & GPS Tracker), Azamat (местен пътеводител за конете и планински експерт), Ruslan (местен водач за конете), Anvar (Chef), Kyle (американец, работещ по проекта на USAID) и Jarryd & Alesha (от Nomadasaurus) , тръгнахме пеша в планината.

Имахме три кучета и четири коня с нас – две бяха яздени от Азамат и Руслан, а две бяха използвани като опаковки за коне, за да носят нашите палатки и храна. Останалата част от съоръженията, включително нашите дрехи, вода и лични притежания, бяха донесени от нас на гърба ни.

Слънцето грееше, небето беше синьо и всички бяхме развълнувани, че пионерският това пътуване за бъдещи пътешественици до Джиргалан.

Пейзажът беше перфектен. Походихме заедно с бързаща река, преди да се отправим към тревиста планина и покрай първия ни лагер на овчар. През летните месеци много хора от Киргиз онлайн в планините в юрти, докато хвърлят добитъка си с екологични пасища.

Ник и Багайм тръгнаха от Jyrgalan – моментално пейзажът беше зашеметяващ!

Точно преди нашата обедна почивка, ние се задоволихме с човек на име Даник в зоната за чат на EKI, който има на разположение нова юрта за туристите, в които да останете. Можете или да направите еднодневно пътуване тук от Jyrgalan и да обядвате със семейството за 450 SOM (6,50 долара) или можете да изберете да прекарате нощта.

Нас с Даник и неговия малък син … и куче!

Продължавайки по красивата долина, спряхме за обяд, преди да се справим с прохода Jyrgalan (AK Kiya, както се разбира от местните жители) на 3332 м. Изкачването толкова, колкото проходът не беше прекалено труден, но гадният блистер, който се беше развил на петата ми, не го правеше по -лесно. За съжаление, нашите възгледи бяха затъмнени, тъй като планините бяха обвити в облаци до този момент. Все още имаше прилично количество сняг на прохода, което направи доста зловещо изглеждаща гледка!

Слизайки надолу от прохода, се показахме в друга невероятна точка на наблюдение, преди cОтносно долината на долината отдолу.

Великолепна, но зловеща гледка
Ние бяхме на туризъм и рисувахме скали с яркочервени стрели, за да отбележим тази пътека. Анвар беше главно на живопис, въпреки че всички ние направихме своята роля. След още един (малък) речен прелез, с малко блатиста тревна площ и над още един хълм, най -накрая се появихме в първия ни лагер на похода.

Маркиране на метода за бъдещи пътешественици и пътеводители за преходи в Jyrgalan
Конете бяха разтоварени и безспорни, палатката за къмпинг на кухнята беше издигната и Azamat & Ruslan започнаха огън. Всички ние създадохме собствени палатки и екипировка на най -равнината, която бихме могли да намерим, преди да помогнем на подготовката за вечеря.

Всички ние се сгушихме в „кухнята“ и се наслаждавахме на традиционно хранене на Кюрдук (говеждо месо с картофи, лук и подправки) и прясна салата. Разговорът беше страхотен, както и храната.

Когато попитахме какъв е планът за следващия ден, Азамат и Бегайм заявиха, че не са сигурни, защото не са разбрали дали реката и проходът са кръстосани. Трябва да видим точно колко висока е била водата сутрин и да говорим с пастир в Яйлоо на следващия ден …

Прочетете още: Крайното ръководство за раница Киргизстан

Ден №2

Спахме като мъртвите и се събудихме в слънчева сутрин и каша за запетая за закуска. Прекъсвайки лагера, се скитахме по красива пътека с камъни и камъни, изпъкващи екологичното поле, преди в крайна сметка да стигнем до река Туп-реката, която не бяхме сигурни дали ще успеем да преминем.

От другата страна на река Туп забелязахме Азамат и Руслан с конете им. Това беше страхотен знак. Поглеждайки реката, седемте от нас, които не бяхме на кон, разбраха, че няма метод, който да я пресечем пеша – беше толкова добре и дълбок.

Ник, пресичащ река Туп на кон – докато се вписва!

Конете се върнаха, за да ни вземат и ние прекосихме реката на смени на кон, като кучетата на Ръслан и Азамат се залепват от собствениците си и плуват всеки път.

След като всички бяхме безопасно от другата страна, продължихме по пода на богатия долина, който беше покрит в одеяло от пеперуди и глухарчета. Тази част от деня беше изключително плоска и лесна, което беше чудесно нещо, тъй като ние по -скоро имахме малко склонност пред нас.

Седнал сред пеперудите и глухарчетата

Банкиране вдясно, ние направихме метода си нагоре по планината на конете, оставяйки поляната зад себе си. Сега се открихме заобиколени от великолепни борови дървета. Намирайки поток високо на лицето на планината, ние напълнихме бутилките си с бистра, чиста вода, преди да направим окончателното си изкачване до около 3000 м, където боровите дървета предоставиха метод на плоско плато.

През боровите дървета отиваме

Това е мястото, където приятелят и овчарят на Азамат, Бата, бяха на къмпинг за лятото със семейството си и добитъка. Настройката на къщата им беше абсолютно спираща дъха и имахме щастието да бъдем поканени да хапнем обяд и да споделим тяхната компания! Виждайки, че ние бяхме първите пътешественици, които някога са поели по този маршрут, разбрахме, че тази среща е напълно автентична и не е поставена за туристи.

Lagman Soup беше прясно приготвена в саксия и ни сервираше в битови купи – това беше горивото, което трябваше да продължим, и доминирахме над предстоящия Mountain Pass, проходът, за който Бата заяви, че е възможно да се справи.

Някои от най -добрите супа от Laghman!
Походихме от живописен, многоцветен каньон, преди да ходим заедно с планинска сделка с малко място за почивка. Оттук тръгнахме нагоре, над малко сняг и до върха на 3,380 м пропуск! Изкачването беше трудно, но когато се появихме в горната част на прохода, бяхме възнаградени с най -добрия 360 ° изглед.